Tym razem nietypowo, bo sesja opiera się o konstrukcję "Play By Forum" a do tego tyczy się gry RPG w którą gramy przez przeglądarkę. Jako że w gruncie rzeczy jest to forma grania w Grę Fabularną Online, zgodziliśmy się zamieścić ten tekst.
Kroniki Fallathanu to gra, w której duży nacisk kładzie się
na klimat, odgrywanie postaci. Na czym to w ogóle polega? Często ludzie chcą
popuścić wodzy wyobraźni i pograć w gry RPG ale nie mają możliwości by tego
dokonać, wtedy właśnie z pomocą przychodzi Internet i gry online. KF jest taką
grą RPG online, w której istnieje wykreowany przez graczy świat fantasy,
istnieje system mechaniczny, który pozwala graczom rozwijać swoje postacie. Świat
gry jest całkiem nieźle opisany i stale rozszerzany, wszystkie informacje można
znaleźć na wiki http://wiki.kf2.pl
Sesje fabularne prowadzi się w samej grze na podobnej do
forum platformie.
Sesje mogą być prywatne lub publiczne, w prywatnych gracze
mają dowolność jeśli idzie o świat i klimat sesji (W publicznych z resztą też
ale one jako widoczne dla wszystkich raczej są przeznaczone dla sesji w świecie
gry).
Można brać udział w
dowolnej liczbie sesji jednocześnie, świat pod tym względem nie jest spójny
(oczywiście jeśli są to sesje prywatne to nie ma to kompletnie znaczenia)
ponieważ sesja potrafi się ciągnąć bardzo długo czas. Tu już od inwencji gracza
zależy jak to sobie chronologicznie poukłada. W każdym razie dołączając do
sesji postać gracza jest w jej obrębie „zamrażana” i już do jej końca będzie
miała takie statystyki, umiejętności, przedmioty jak w chwili dołączenia.
Poniżej wygląd karty postaci w sesji.
Podczas sesji możemy wykonywać rzuty na cechy postaci oraz
umiejętności, możemy też określić inicjatywę. W przygotowaniu są opcje, które
ułatwią walkę między dwójką lub więcej graczy.
Staramy się tak dopasować możliwości MG aby prowadzenie
sesji było łatwe i przyjemne. Za samo pisanie w sesji gracze też mogą dostawać doświadczenie, ale tylko w
sesjach, które z taką opcją zostaną założone. Jest sporo opcji personalizacji
sesji, poczynając od tytułu, przez miejsce wydarzenia po jej opis.
Możemy też określić jakiego typu jest to sesja, czy
towarzyska, czy walka, czy przygodowa itd. Jeśli idzie o rozwój postaci to można ją rozwijać na wielu
płaszczyznach. Pierwszą są cechy, które pełnią rolę podstawowych współczynników
podczas wykonywania rzutów. Drugą są umiejętności, które odgrywają tylko
fabularną rolę (czyli wykorzystywane są tylko podczas sesji), których jest
ponad 100. Trzecia jest związana z Biegłościami i Atutami, które to są
wykorzystywane tylko w technicznej części gry, rozwijanie konkretnych Biegłości
wpływa na możliwość rozwinięcia konkretnych Atutów.
Bardzo ważnym elementem fabularnym postaci jest Oś czasu, w
której odnotowywane są przez MG lub samych graczy ważne wydarzenia z życia
postaci. Może to być udział w sesji głównej fabuły lub jakieś prywatne
wydarzenie postaci np. ślub. Ostatnią płaszczyzną rozwoju postaci są Zdolności, które odzwierciedlają wady i zalety naszej
postaci. Są to przeważnie wrodzone zalety lub nabyte/wrodzone wady, które mogą
uatrakcyjnić naszą postać, sprawić, że będzie unikatowa. Opisując to wszystko zmierzam do celu.
Otóż poszukujemy Mistrzów Gry, którzy byliby w stanie prowadzić sesje fabularne dla graczy. Podstawowym wymogiem jest zapał do mistrzowania, jeśli idzie o umiejętności to nie mamy sztywnych wymogów, wszystkiego się można nauczyć. Jeśli komuś odpowiada i sprawia satysfakcję prowadzenie narracji dla innych to gorąco zapraszamy w nasze szeregi.
Otóż poszukujemy Mistrzów Gry, którzy byliby w stanie prowadzić sesje fabularne dla graczy. Podstawowym wymogiem jest zapał do mistrzowania, jeśli idzie o umiejętności to nie mamy sztywnych wymogów, wszystkiego się można nauczyć. Jeśli komuś odpowiada i sprawia satysfakcję prowadzenie narracji dla innych to gorąco zapraszamy w nasze szeregi.
Kontakt
GG: 10729637
Email: admin@kf2.pl
GG: 10729637
Email: admin@kf2.pl